Miehet valmiimpia maksamaan lisäpalveluista
Matkan aikana liikematkustajat hyödyntävät eniten istumapaikan varauspalvelua lennolle, pysäköinti- ja taksipalveluja sekä erilaisia ruokapalveluja, kuten lisämaksullista ateriaa lennolla tai aamiaista hotellissa.
Yhä useammat matkustuspalvelujen tuottajat, kuten lentoyhtiöt ja hotellit, tarjoavat maksullisia lisäpalveluja. Lisäpalveluja matkustajat tiedustelevat ja varaavat mieluiten Internetistä ja varsinaisen matkavarauksensa yhteydessä, käy ilmi SMT:n Haaga-Helian matkailulinjan opiskelijoiden kanssa teettämästä tutkimuksesta.
Istumapaikan ennakkovarausta lennolle sanoo hyödyntävänsä jopa 81 % vastanneista. Taksipalvelut ja aamiaisen hotellissa valitsee 75 % liikematkustajista. Lämpimän aterian lennolle ostaa lisämaksusta 42 % vastaajista.
”Lisäpalvelujen valikoima kasvaa koko ajan. Liikematkustajat ovat halukkaita niitä ostamaan. Nyt jos koskaan on yritysten otettava huomioon nämä matkustusohjeistuksissaan”, painottaa johtaja Ari Ilonen SMT:stä.