Halpalentoyhtiön oma itsenäinen elämä päättymässä
SAS-konsernin eilisessä (11.8) tulosjulkistuspuheessaan pääjohtaja Jörgen Lindegaard totesi mm.: ”Olemme työskennelleet intensiivisesti uusien kaupallisten strategioiden parissa. Yhtiöistämme SAS jää verkostoyhtiöksi, mutta se laajentaa myös halpalentojaan tarjoamalla Snowflake -lippuja Scandinavian Ailinesin lähes koko verkossa. Norjassa SAS Braathens on jo saanut jalansijansa halpalentoyhtiönä.”
Ruotsalainen Travel News -julkaisu tietää kertoa, että Snowflaken olemassaolo omana halpalentoyhtiönään omine lentokoneineen loppuu. Sen sijaan Snowflakesta tehdään SAS:n halvimpien lentolippujen tavaramerkki.
”Snowflakesta tulee halpamerkkimme, jonka tuomme useisiin uusiin SAS-kohteisiin”, sanoo Lindegaard Travel Newsissä. ”Snowflake-tavaramerkki on lyönyt vahvasti läpi Ruotsissa ja Tanskassa ja tulemme jatkossa käyttämään sitä halpalentolippujen luokkana.” Lindegaard toistaa Travel Newsissa, että SAS Braathensin hyvä kehitys Norjassa tekee tarpeettomaksi lanseerata Snowflakea Norjassa.
”Vastaavat maajohtajat Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa saavat maidensa osalta päättää satsauksesta Snowflake-kohteisiin ulkomailla ja kotimaissaan. He myös päättävät maalataanko lentokoneita jatkossa Snowflaken keltaisiin väreihin”, sanoo pääjohtaja Lindegaard.
Snowflake -halpalippuja voi jatkossa varata Snowflaken kotisivuilta sekä Scandinavian Airlinesin kotisivuilta, kertoo Travel News. (EH)