Suomalainen kuluttaja suosittelee mielellään suomalaista hotelliketjua
Sokos Hotels sai Valittujen Palojen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimman hotelliketjun -tittelin jo seitsemännen kerran. Aiemmin tänä vuonna ketju sai Suomen vastuullisimman hotelliketjun tunnustuksen (Sustainable Brand Index 2017) kuudetta vuotta peräkkäin.
Suomen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Sokos Hotels sai 46% kaikista maininnoista omassa kategoriassaan. Erityisen korkeaa luottamus Sokos Hotelleihin on alle 50-vuotiaiden joukossa, josta 50 % nimesi ketjun eniten luottamakseen.
”Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 44 vuoden ajan. Työllistämme yli 1300 omaa työntekijää, minkä lisäksi tarjoamme merkittävän määrän työtä paikallisille toimijoille eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaiselle kuluttajalle myös laadun ja luottamuksen merkki”, sanoo Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. Kyselyyn vastanneista suomalaisista peräti 67 % on myös valmis suosittelemaan Sokos Hotelleja toisille kuluttajille.
Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin kysytyssä kategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen.
Sokos Hotels sai valitsijoiltaan kategoriansa korkeimmat arviot laadustaan (4.29), vahvasta tuotekuvastaan (4.47) ja kuluttajien tarpeiden ymmärtämisestä (4.23).