Uutis-ja tiedonvälityksen tehostaminen tavoitteena
Suomen Liikematkayhdistys ry FBTA ja Matkaviikko Kustannus ovat sopineet keskinäisestä yhteistyöstä matkakauppaa ja matkustusta koskevassa sähköisessä uutis- ja tiedonvälityksessä. Tämä toteutetaan mm. linkittämällä molempien tahojen verkkosivut.
FBTAn jäsenet pääsevät näin vaivattomasti Matkaviikon uutis- ja muuhun verkkopalveluun (www.matkaviikko.fi). Matkaviikon sivuilta on puolestaan linkki FBTAn verkkosivuille (www.fbta.net).
Yhteistyön tavoitteena on helpottaa ja tehostaa uutis- ja tiedonvälitystä liikematkapalvelujen ostajien/loppukäyttäjien ja palvelujen tuottajien/myyjien välillä.
FBTA on vuodesta 1984 toiminut liikematkapalvelujen ostajien ja tuottajien yhdistys, jonka toiminta-ajatuksena on edistää liikematkapalvelujen hankintaan ja matkahallintoon liittyvää osaamista ja toimintaedellytyksiä. FBTAn jäsenkunnan muodostaa n. 100 varsinaista jäsenyritystä ja -yhteisöä, joiden yhteenlasketut kokonaismatkakustannukset ylittävät 900 miljoonaa euroa vuodessa. Tuoreen sääntömuutoksen ansiosta FBTAn partnerijäseniksi voivat vuoden 2003 alusta liittyä myös matkapalvelujen tuottajat ja myyjät. Näin FBTAsta muodostuu koko matkahallinnon palveluketjun kattava puolueeton foorumi.
Matkaviikko on vuodesta 1998 toiminut matkakaupan ja matkustuksen riippumaton verkkojulkaisu. Se on perustettu palvelemaan matkakaupan parissa ammattimaisesti työskenteleviä ostajia, palvelutuottajia ja -myyjiä ajantasaisena, nopeana, sähköisenä uutis- ja tietolähteenä internetissä. (EH)