Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Swiss käynnistynyt laadittua liiketoimintasuunnitelmaansa paremmin

Posted on 17.9.200230.12.2018 by Eero Havia

Myynti ja täyttöasteet kehittyneet suotuisasti

Tuoreen sveitsiläislentoyhtiö Swissin vuoden 2002 ensimmäisen puoliskon tulos on CHF 447 miljoonaa tappiollinen. Se on kuitenkin kolmanneksen parempi kuin toimintaansa aloittavan yhtiön joulukuussa 2001 laatimassa liiketoimintasuunnitelmassa kaavailtiin. Yhtiön po. kauden myyntituotot nousivat CHF 1 754 miljoonaan toimintasunnitelmassa budjetoidun 1 209 miljoonan frangin sijasta.

Samanaikaisesti lentojen täyttöasteet sekä Euroopan että mannertenvälisillä reiteillä ovat yhtiön ilmoituksen mukaan kehittyneet suostuisasti rinnan kasvavan kaukoreittiverkon kanssa. Nopean kasvun aikana suhteellinen kustannustaso on onnistuttu pitämään hyvin hallinnassa.

Swiss tiedottaakin olevansa varsin tyytyväinen yhtiön ensimmäisen virstanpylvään, puolivuotistuloksen kohdalla – josta täyttä lentotoimintaa ehti olla vain kolmisen kuukautta. Tuloslaskelman alin rivi on suunniteltua parempi. Tuote nimeltä ”Swiss” on luotu ja jopa vakiinnutettu. Suurin osa asiakkaista on antanut uudelle yhtiölle hyvän arvosanan.

Swissin henkilökunnan määrä yltää jo noin 10 000 työntekijään. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Espanjalaisen ruokakulttuurin päivää vietettiin Helsingissä 7.6.2025
  • Viking Line konseptoi maailman suurimman sähköisen matkustaja-autolautan 7.6.2025
  • Lentoliikennettä riivaavat lakot horjuttavat suomalaista matkailualaa 6.6.2025
  • Kysyntä talven Alppi-matkoille vahvaa 6.6.2025
  • Da Vinci Genius -näyttely Tallinnan Telliskivessä on upea interaktiivinen elämys 5.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus