Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Tallink Silja julkaisee kohdeoppaita uudessa matkailusovelluksessa

Posted on 5.10.20142.1.2019 by Eero Havia

Trendikkäät CreateTrips -mobiilimatkaoppaat

Tallink Silja on suomalaisten matkailuyritysten innovatiivinen edelläkävijä. Yritys on kesällä julkaissut ensimmäiset mobiilimatkaoppaansa uudessa suomalaisessa CreateTrips-mobiilisovelluksessa.

CreateTrips on maailmalla menestynyt sosiaalinen matkasuunnittelupalvelu, joka julkaistiin kesällä 2014. CreateTrips on ollut Applen sovelluskaupan suosituimpia matkailusovelluksia jo yli 70 maassa ja käyttäjämäärät ovat muutamassa kuukaudessa nousseet kuusinumeroisiksi ja nopea kasvu ei ole hidastumassa. Kansainvälisen median mukaan sovellus voi olla seuraava TripAdvisor ja Lonely Planet tai jopa Airbnb:n kaltainen matkailualan muuttaja ja suunnannäyttäjä.

CreateTrips-sovelluksesta on muodostumassa uusi markkinointikanava matkailualan yrityksille ja Tallink Silja piloitoikin palvelua kesällä julkaisemalla kaksi mobiilimatkaopasta, eli ”TravelBookia” Tallinnaan.

Useat sadat suomalaiset latasivat oppaita matkalle mukaan ja Tallink Silja julkaiseekin syksyn aikana lisää kohdeoppaita. Miltä kuulostaisi opas gluteenittomiin ravintoloihin Tallinnassa tai opas Tukholman parhaimpiin yökerhoihin – ja kaikki tämä ilman datasiirtokustannuksia?

”Meille Tallink Siljalla on tärkeää palvella asiakkaitamme monikanavaisesti ja uusia teknologioita hyödyntäen asiakkaita kiinnostavalla tavalla. On hienoa olla edelläkävijänä mukana mobiilisovelluksessa, joka tarjoaa käytännön apua matkasuunnitteluun. Toivon Tallinnan matkustajien löytävän palvelun avulla uusia näkökulmia ja erilaisia vierailupaikkoja lähimatkailukohteestamme”, toteaa Tallink Siljan markkinointijohtaja Hanna Länsivuori.

Tallink Siljan lisäksi useat kansainväliset yritykset ovat jo luoneet TravelBookeja. CreateTripsin perustajan Juha-Petteri Kukkosen mukaan mukana on kansainvälisesti todella kovia nimiä, kuten Hilton Hotels & Resorts ja Atlantis The Palm Dubaista. ”Saamme viikoittain kyselyitä kiinnostuneilta alan yrityksiltä, jotka haluavat lähteä mukaan luomaan oman brändinsä mukaisia TravelBookseja”, toteaa Kukkonen.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus