Yhteistyössä asiakkaiden ja somevaikuttajien kanssa
Tallink Silja ja vaikuttajamarkkinoinnin yhteisö PING Helsinki aloittavat vegaanisten ja kasvisruokien kehitysprojektin, joka yhdistää sosiaalisen median ruokavaikuttajat ja Tallink Siljan asiakkaat uudenlaisella tavalla.
”Haluamme Tallink Siljalla vastata paremmin vegaani- ja kasvisruokailijoiden tarpeisiin ja heittäytyä haasteeseen mukaan yhdessä PING Helsingin ja somevaikuttajien kanssa. Tulevasta kesästä lähtien hellimme kasvissyöjiä, mutta teemme kyseisiä ruokia koko matkustajakirjoa silmällä pitäen. Toivomme, että niin vegaaniset kuin kasvisruokammekin kiinnostavat tasapuolisesti kaikkia matkustajia”, kertoo Tallink Siljan ravintolatoimesta vastaava Matti Jämsén.
”Tässä projektissa keskeistä on asiakkaiden ja vegaaniruokailijoiden kuunteleminen ja aitoon palautteeseen perustuva kehitystyö ravintoloissamme. Koko ravintolahenkilökuntamme on projektiin todella sitoutunut”, Jämsén kertoo.
Mukana kehitystyössä ovat porkkala-ilmiön luoneet Paju Purovuo ja Minni Väärä vegaanitubekanava PS Olen vegaanista, veteraanivegaani, Vegekauppa -ketjun perustaja ja Chocochili -ruokablogin kirjoittaja Elina Innanen sekä yhteiskunnallinen bloggaajaa ja ruokavaikuttaja Emmi Nuorgam.
”Juuri julkaistun lukijatutkimuksen mukaan tubettajat ja bloggaajat ovat erittäin merkittävässä roolissa, kun tarkastellaan heidän seuraajiensa ostokäyttäytymistä. He tuntevat yleisönsä hyvin ja ovat oman alansa kokemusasiantuntijoita. Tallink Siljan intresseissä on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin myös tulevaisuudessa, joten siksi otimme somevaikuttajat mukaan jo tuotekehitystyöhön”, pohtii PING Helsingin toimitusjohtaja Aku Varamäki.
Vegaanisten ja kasvisruokien kehitysprojekti jatkaa Tallink Siljan vastuullista toimintaa niin ympäristön, eettisen toimintatavan kuin sosiaalisen vastuun näkökulmasta.