Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Tallink Silja lanseeraa lokakuun ajaksi ruotsinlaivoilleen kalakampanjan

Posted on 1.10.20152.1.2019 by Eero Havia

Yhteistyössä WWF Suomen kanssa

TállinkSiljan kalakampanjan tarkoituksena on lisätä kuluttajien tietoisuutta ja ohjata vastuulliseen kalan kuluttamiseen.

Lokakuun aikana jokaisesta ostetusta buffet-ateriasta tilitetään 10 senttiä WWF:n Itämeri-työhön. Tavoitteena on kerätä kuukaudessa 10 000 euroa.

”Vaarana on, että pyydämme maailman meret tyhjiksi vielä omana elinaikanamme. Siksi pyrimme ohjaamaan kuluttajia vastuullisiin valintoihin WWF:n Kalaoppaan avulla. Oppaassa kalat ja äyriäiset on jaoteltu liikennevaloilla: vihreällä merkittyjä kannattaa suosia, keltaisia kuluttaa harkiten ja punaisia välttää kokonaan”, kertoo suojeluasiantuntija Matti Ovaska WWF Suomesta.

Tallink Silja on tehnyt WWF Suomen kanssa yhteistyötä jo yli kymmenen vuoden ajan. Silja Linen laivojen kalahankinnat on jo vuosien ajan tehty WWF:n Kalaoppaan suositusten perusteella. Lokakuun aikana WWF:n Kalaopasta halutaan tuoda myös matkustajien tietoisuuteen muun muassa jakamalla sitä buffet-ravintoloiden auloissa.

”Haluamme kertoa, että noudatamme ravintoloissamme näitä periaatteita ja samalla ohjata asiakkaitamme tekemään itsekin vastuullisia valintoja omassa arjessaan. Kampanja on esillä laivoilla, markkinoinnissamme ja sosiaalisen median kanavissamme”, kertoo viestintäjohtaja Marika Nöjd Tallink Siljalta.

Lokakuun aikana jokaisesta ostetusta buffet-ateriasta tilitetään 10 senttiä WWF:n Itämeri-työhön. Laivojen buffet-ravintoloissa ruokailee päivittäin tuhansia matkustajia. Lisäksi syyslomat ajoittuvat juuri kampanjan ajalle;
tavoitteena onkin kerätä kuukaudessa 10 000 euroa.

WWF:n Kalaoppaasta ilmestyi äskettäin uusi mobiilisovellus, jota on kätevä
käyttää vaikka kaupan kalatiskillä ostoksia tehdessä.

(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Turkkilaisen keittiön makujen viikko käynnistyi 21.5.2025
  • Tilastokeskus: Matkailun kokonaiskysyntä Suomessa 16,6 miljardia euroa 21.5.2025
  • Finnair suunnittelee ennätysmäärän Lapin-lentoja ensi talvena 20.5.2025
  • Finnairin matkustamohenkilöstön työehtoihin neuvottelutulos 19.5.2025
  • Finnair peruu noin 110 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia 19. toukokuuta 18.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus