Matkustaja pääsee itse tekemään muutoksia varaukseensa verkkopalvelussa
Tallinkin matkustajat Suomessa ja Virossa pääsevät nyt ensimmäistä kertaa tekemään itse varausmuutoksia verkkopalvelun kautta. Matkustaja voi jatkossa muuttaa Tallinnan reittimatkoille ja päiväristeilyille tehdyn varauksen lähtöpäivää tai -aikaa itse. Verkkopalvelua kehitetään jatkuvasti ja tarkoituksena on, että myöhemmin asiakkaat voivat tehdä muutoksia myös muille konsernin reiteille sekä muihin laivayhtiön tarjoamiin palveluihin.
”Valtaosa myyntipalveluumme tulevista puheluista liittyy jo varatun laivamatkan muutostoiveeseen. Halusimme tuoda matkustajien toivoman varausten muutosmahdollisuuden verkkopalveluumme, jotta asiakkaat voivat muuttaa varauksiaan itse toiveidensa mukaisesti. Laajennamme varausten muutosmahdollisuutta jatkossa myös muille reiteille ja muihin palveluihin, sillä verkossa ja etenkin mobiililaitteilla tehtävien varausten ja lähtöselvitysten määrä kasvaa erittäin nopealla tahdilla”, sanoo Tallink Silja Oy:n varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.
Matkustaja pääsee muuttamaan varausta sekä nettisivujen täysversion että mobiiliversion kautta. Muutossivuille pääsee muun muassa varauksen vahvistussivun sekä varauksen jälkeen lähetetyn vahvistussähköpostin kautta. Varauksen muuttaminen on helppoa ja nopeaa myös Tallink Siljan mobiilisovelluksen kautta.
Tallinkin pikalaivat Star ja Superstar liikennöivät Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä ja laivoilla on yhteensä 10-12 lähtöä joka päivä. Vuoden 2017 alkupuolella reitille saadaan uusi LNG-käyttöinen Megastar-alus, joka korvaa tuolloin Superstarin.
Tallinkin verkkopalvelussa vieraili vuonna 2015 lähes 14 miljoonaa asiakasta ja sitä kautta tehtiin lähes 1,3 miljoonaa varausta. Viime vuonna Suomen ja Viron välillä kulki yhtiön aluksilla lähes 5 miljoonaa matkustajaa.