Finnair otti käyttöön uuden palvelun
Finnair on alkanut lähettää asiakkailleen tekstiviestejä, mikäli lähtö tai matkatavara viivästyy tai lento peruuntuu. Viestejä voidaan lähettää asiakkaille, joiden matkapuhelinnumero on varaustiedoissa. Viestien kieli on suomi tai englanti.
”Asiakas saa näin tiedon lyhyen aikavälin muutoksesta tai epäsäännöllisyydestä jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Näin hän voi muokata omat aikataulunsa paremmin. Uskon, että palvelua tullaan arvostamaan”, sanoo Finnairin asiakkuuskonsepti- ja markkinointijohtaja Paavo Virkkunen.
Finnairin lennon viivästymisestä ilmoitetaan tekstiviestillä, jos lähtöön on aikaa alle 48 tuntia ja lähdön arvioidaan viivästyvän yli 15 minuuttia. Myös peruutuksista lähetetään asiakkaalle viesti.
Viestejä ei lähetetä, jos on mahdollista, että lähtö viivästyisi arvioitua vähemmän tai viivästyksen pituutta ei voida määritellä.
”Tässä muodossa uusi Finnairin tekstipalvelu on ainutlaatuinen. Nyt otetaan käyttöön ensimmäinen vaihe, jota laajennetaan myöhemmin syksyllä aikataulumuutoksista informoivalla ominaisuudella”, sanoo Virkkunen.
Asiakkaalle ilmoitetaan myös tekstiviestillä, mikäli hänen matkatavaransa eivät ole saapuneet samalla lennolla. Se edellyttää, että viimeinen lento-osuus on lennetty Finnairilla ja matkatavaran viivästymisestä on tullut ilmoitus edelliseltä lentoasemalta.
Näin asiakas voi heti määränpään lentoasemalla ottaa yhteyttä tulopalveluun.
Asiakkaiden on syytä antaa varaustietoihin matkapuhelinnumeronsa maannumeroineen, jotta viesti menee varmasti perille. Kotimaiset numerot toimivat myös ilman kansainvälistä tunnusta, kerrotaan Finnairista. (EH)