Lapsiperheissä on merkittävä kasvupotentiaali
Tjäreborg panostaa Suomessa nyt tuntuvasti isojen risteilyjen myytiin. Matkanjärjestäjä myy Royal Caribbean Cruise Line-, Azamara Club Cruise- ja Celebrity Cruises -risteilyitä kesäisellä Välimerellä ja talvisin Karibialle painottuen.
Tjäreborgissa uskotaan, että risteilyt on yhä selkeästi nouseva matkailun muoto kaikenikäisille. Esimerkiksi lapsiperheet eivät ole vielä kovinkaan laajasti löytäneet risteilyitä, vaikka isot risteilyalukset panostavat todella hienosti lasten palveluihin ja viihdyttämiseen, ruokailuun. Tjäreborg jalostaa varustamojen tuotteen niin, että myös kuljetukset lähtösatamaan ja kotikentälle kuuluvat valmismatkaan.
Risteilyalusten koko kasvaa yhä ja samalla entistä huikeampia asioita tulee tarjolle. ”RCCL:n suurimmissa eli Quantum-luokan aluksissa pääsee jopa kokeilemaan laskuvarjosimulaattoria tai törmäilyautorataa”, sanoo RCCL:n Suomen myynnistä vastaava Petri Sirén. ”Eikä risteileminen ole niin kallista kuin usein kuvitellaan. Hytti, täysihoito eli kaikki ruoka ympäri vuorokauden sekä upeat viihde- tai liikuntapalvelut maksavat noin 100 euroa vuorokaudessa hyttikategorian mukaisesti ja risteilyitä löytyy muutaman päivän matkasta joka useisiin viikkoihin”, sanoo Sirén. Onpa meillä matkustaja joka on seilannut jopa 8 kuukautta yhteen putkeen.
Ja jos satutte Adventure of the Seas -alukselle, voi komentosillalta tavoittaa myös suomalaisen kapteenin, Tony Callnen Turusta. Muuten miehistöt ovat jopa 50 maasta ja matkustajia on laivalla usein saattaa olla peräti 60 maasta. (EH)