Pohjoismainen ”sydän” leviää koko konsernin tunnukseksi
Tänään 1. lokakuuta 2013 Tjäreborgin sydänsymboli ”the Sunny Heart” lanseerataan yhteiseksi tunnukseksi koko Thomas Cook -konsernissa.
Sydäntunnus kehitettiin Pohjoismaissa ja Tjäreborg ja sen pohjoismaiset sisaryhtiöt ottivat tunnuksen käyttöön viime vuoden joulukuussa. Nyt ”sydän” leviää koko konserniin ja se tulee näkymään seitsemässäkymmenessä maassa ympäri maailmaa.
”The Sunny Heart kuvastaa asiakaslupauksiamme ja sisäisiä arvojamme erittäin hyvällä tavalla. Sydämen ulkoasuun on tehty pieniä muutoksia ja kauniisti auringonvaloa säteilevä sydän on nyt koko konsernin tunnus. Sydän sopii hyvin maailmanlaajuisille markkinoillemme, mutta kaikki perustuu sille menestykselle, jonka olemme saavuttaneet Pohjoismaissa Tjäreborgilla, Vingillä ja Spiesillä”, kertoo Magnus Wikner, joka on johtanut tavaramerkkiprojektia sekä Pohjoismaissa että maailmanlaajuisesti.
Thomas Cook -konsernin aikaisempi tunnus, ”Maapallo”, häviää kokonaan ja se korvataan sydämellä. Sydämen muotoiluun on tehty muutama hienosäätö, jotta se sopii maailmanlaajuisille markkinoillemme – uutta ovat auringonsäteet, jotka loistavat sydämen takaa. Sydämessä on myös selvemmät reunat, jotka antavat sille kolmiulotteisuuden vaikutelman. Uutta symbolia on tutkittu monissa kuluttajatutkimuksissa ja tulokset ovat olleet hyviä.
”Yhteinen identiteetti koko konsernissa tekee Thomas Cookin näkyvämmäksi koko matkaketjussa. Voimme nyt myös helpommin ja selvemmin näyttää asiakkaillemme miten erotumme kilpailijoistamme ja vahvistaa yhteyttä tärkeimpiin tuote-etuihimme. Se on lisäksi tapa esitellä koko konsernimme tuotevalikoimaa, joka kattaa rantalomien lisäksi myös kaupunkilomat ja eri asiakasryhmille
suunnitellut hotellit. Tämä auttaa meitä myös työskentelemään tehokkaammin koko konsernissa”, kertoo Tjäreborgin markkinointipäällikkö Leif Neuvonen.