Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

TogetherInTravel: World Travel & Tourism Councilin kampanja kohdistaa huomiota matkailualan merkitykseen

Posted on 21.4.202021.4.2020 by Eero Havia

Maailman matkailualan päättäjistä koostuva etujärjestö World Travel & Tourism Council (WTTC) aloitti huhtikuun 20. päivä  kampanjan, jolla kohdistetaan huomiota kansainvälisen matkailualan taloudelliseen ja kulttuuriseen merkitykseen. Matkailu on maailmantalouden suurimpia sektoreita, ja se tuottaa muun muassa 10,3 % maailman bruttokansantuotteesta. Lisäksi kymmenen prosenttia maailman työpaikoista on matkailualalla.

World Travel & Tourism Council haluaa levittää #TogetherInTravel-kampanjalla toivoa ja kohdistaa huomiota matkailun merkitykseen työllistäjänä, maailman avartajana ja uusien näkökulmien tarjoajana.

WTTC julkaisi 20. huhtikuuta inspiraatiovideon, jota matkailijat eri puolilla maailmaa voivat jakaa aihetunnisteella #TogetherInTravel ja osoittaa siten solidaarisuuttaan ja rakkauttaan alaa kohtaan. Järjestö kehottaa matkailijoita käyttämään aihetunnistetta myös julkaisuissa, joissa jaetaan omia matkamuistoja ja tulevia matkahaaveita. WTTC on luonut lisäksi sivuston TogetherInTravel.com, jossa on mahdollista jakaa matkasisältöjä ja käydä keskusteluja.

”Unelmat ovat osa elämää, ja kampanjamme kannustaa ihmisiä ajattelemaan edessä olevia valoisampia aikoja. Matkailusektori on maailmantalouden avainaloja: alalla syntyy neljäsosa kaikista uusista työpaikoista, ja sen osuus globaalista bruttokansantuotteesta on 10,3 %, kommentoi WTTC:n puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Gloria Guevara.

”Toimimme alalla, joka koskettaa kaikkia. Se rakentaa yhteisöjä, vähentää köyhyyttä ja parantaa ihmisten jokapäiväistä elämää. Juuri nyt olemme kuitenkin hyvin ahtaalla koronakriisin vuoksi. #TogetherInTravelkonseptin taustalla on halu koota yhteen kaikki matkustamista rakastavat, valaa yhteishenkeä niihin, jotka ponnistelevat saadakseen sektorin taas jaloilleen, sekä levittää solidaarisuuden sanomaa. Olemme globaali yhteisö, jota matkailu lähentää juuri oikeaan aikaan.

”Kampanjan tarkoituksena on viestittää, että voimme yhä inspiroitua tulevista matkavinkeistä ja varauksista ja olla samalla osa virtuaalista yhteisöä, jossa jaetaan sisältöjä, luodaan kontakteja ja innostutaan yhdessä.”

Kampanjan ovat laatineet viestintätoimisto MMGY Hills Balfour, joka on mukana matkailualan viestintätoimistojen globaalissa kumppanuusverkostossa Travel Consulissa. Yksi toimiston pohjoismaisista kumppaneista on kohdemarkkinointi- ja viestintätoimisto Related.

Kampanjasta kerrotaan lisää: TogetherInTravel.com.

#TogetherInTravel-video on ladattavissa: https://we.tl/t-fn2UIxLe6N.

Uusimmat artikkelit

  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025
  • Tampere-Pirkkalan lentoasemalla suuronnettomuusharjoitus 7.5.2025 7.5.2025
  • Finnlinesin tuloskatsaus tammi–maaliskuu 2025: ”Melko hyvä” 6.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus