Neljä uutta maata mukaan palveluun
Travellink aloitti liikematkojen myynnin netissä Suomessa jo vuonna 2007. Sama liikematkakonsepti on viety jo kymmeneen maahan – juuri lanseeratut uusimmat maat ovat Englanti, Ranska, Italia ja Espanja.
Alalle on viimeaikoina tullut uusia toimijoita ja myös lentoyhtiöiden omat nettisivustot kilpailevat liikematka-asiakkaista. ”Kehitys ei huoleta”, sanoo Travellinkin maajohtaja Anne-Marjut Väänänen. ”Liikematkapalvelut siirtyvät väistämättä nettiin, samalla tavalla kuin pankkipalvelut viime vuosina. Yritysasiakkaistamme jo yli 80 % varaa matkansa online-palvelustamme.”
Liikematkojen varaaminen netin kautta kasvaa yritysten keskittyessä entistä enemmän online ja mobiiliratkaisuihin toimintojen virtaviivaistamiseksi ja kustannussäästöjen saavuttamiseksi. ”Asiakkaamme voivat ladata sopimushintansa nettiin ja varata myös halpalentoyhtiöiden lentoja. Lisäksi he saavat turvaa myös poikkeustilanteiden hallintaan esimerkiksi yllättävien lakkojen tai lumimyrskyjen aikana. Nopea asiakastiedottaminen ja turvallisuus ovatkin entistä tärkeämpiä asioita liikematkustajille”, sanoo Anne-Marjut Väänänen.
Hän muistuttaa, että jos yritysasiakas ostaa suoraan lentoyhtiön sivuilta, hän maksaa myös tällöin palvelumaksun saamatta ostosta mitään lisäarvoa esimerkiksi matkustajien paikannuksessa, account managementissa tai kokonaisvaltaisessa matkustuksen seurantaraportoinnissa.
Kokonaisvaltainen palvelu ratkaisee myös nettiostossa. ”Travellink-liikematka-asiakas voi tehdä vaivattomasti itse yksityispuolen varausjärjestelmää muistuttavassa helppokäyttöisessä järjestelmässä varaukset, mutta tarvittaessa saa nopeaa henkilökohtaista palvelua vaativaan yritysmatkustukseen erikoistuneilta asiantuntijoiltamme ympäri vuorokauden.”
”Pystymme pitämään hintamme alhaisina ODIGEO Groupin ja kustannustehokkaiden toimintatapojemme avulla. Tarjoamme myös kansainvälisille yrityksille globaalia matkahallintapalvelua yhteistyössä Radiuksen kanssa”, jatkaa Väänänen.