”Panostamme palveluun poikkeustilanteissa”
Travellink Liikematkojen matkavolyymi kasvoi 40 % vuonna 2010 vaikeasta toimintaympäristöstä huolimatta. Alkuvuosi 2011 on sujunut vieläkin paremmin, kasvua on yli 50 %, kerrotaan yhtiöstä. Nopean asiakastiedottamisen ja palvelun merkitys on korostunut poikkeustilanteiden aikoina.
”Uskomme vuoden 2011 jatkuvan myynnillisesti vähintään yhtä hyvänä, sillä sähköiset matkapalvelut odottavat varsinaista läpimurtoaan. Sama kehitys näkyy toimistoissamme niin Ruotsissa, Norjassa kuin Tanskassakin”, kertoo Travellinkin maajohtaja Daniela Katro.
”Viime vuosi oli haastava liikematkustamiselle tuhkapilvien, lumimyrskyjen ja lentoalan lakkojen takia. Talouden taantuma kutisti liikematkustamista vuonna 2009 noin 20 %, mutta nyt liikematkustaminen on palannut kasvu-uralle. 50 %:n myynnin kasvumme tulee yrityksistä, joissa sekä kuluihin että ajankäyttöön kiinnitetään erityistä huomiota ja halutaan keskittää matka-ostoja matkatoimistoon. Matkakulut ovat useissa yrityksissä kolmanneksi suurin kuluerä”, kertoo Travellink Liikematkojen myyntipäällikkö Jussi Torvinen.
Poikkeustilanteiden aikoina nopea asiakastiedottaminen on noussut entistä tärkeämmäksi asiaksi liikematkustajille.
”Olemme panostaneet ennen kaikkea liikematkustajien nopeaan palveluun. Lähetämme asiakkaille heti tietoa mahdollisista poikkeustilanteista ja muutoksista sekä sähköpostina että tekstiviesteinä. Asiakaspalveluamme puhelimitse pidetään asiakastutkimuksen mukaan ammattitaitoisena ja osaavana ongelmien ratkaisijana”, jatkaa Jussi Torvinen. (EH)