Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Viking Line panostaa kasvisruokaan Spring & Green -menun avulla

Posted on 9.3.201727.12.2018 by Eero Havia

Saaristoluonto, ympäristö ja vihreät arvot esillä

Vihreää kevättä -kampanja nostaa esiin vihreitä arvoja ja Punaisten laivojen pitkäkestoista ympäristötyötä

Saaristoluonnon vaaliminen on ollut Viking Linelle sydämenasia jo vuosikymmenten ajan. Vihreää kevättä -teemaviikoilla 3.4.–31.5.2017 nostetaan esiin ympäristöä sekä vihreitä arvoja ja makuja. Teemaviikkojen aikana matkustajat voivat muun muassa nauttia uudesta, täysin vegetaarisesta Spring & Green -menusta, osallistua Itämeri-aiheisiin aktiviteetteihin ja ostaa myymälöiden ekologisia tuotteita.

Vihreää kevättä -teemaviikkojen aikana Punaisilla laivoilla tuodaan esiin yhtiön vihreitä arvoja ja ympäristötyötä. Viking Line juhlistaa lähiruokaa ja vihreitä makuja tuomalla ensi kertaa laivoilleen täysin vegetaarisen Spring & Green -teemamenun. Menu perustuu pohjoisen luonnon tarjoamien raaka-aineiden luovaan käyttöön ja on osoitus siitä, että on mahdollista laatia fine dining -tasoinen menu, josta kaikki voivat nauttia – kasvissyöjät ja vegaanit sekä myös he, jotka syövät kalaa ja lihaa. À la carte -ravintoloissa tarjolla olevasta menusta löytyy vegaanista ja vegetaarista ruokaa. Alkupalaksi voi esimerkiksi nauttia paahdettua sekä pikkelöityä parsaa, nokkospestoa, sitruunavaahtoa sekä paahdettuja hasselpähkinöitä ja pääruoaksi rapeaa seitania, itse tehtyä vegaanista tuorejuustoa, savustettua munakoisoa, saksanpähkinä- ja punainen chilipippuripyreetä, granaattiomenaa ja paahdettua sipulilientä.

”Uuden menun suunnittelussa on lähdetty siitä, että haluamme tarjota Itämeren parasta ja herkullisinta kasvis- ja vegaanista ruokaa. Kuten aina, olemme käyttäneet mahdollisimman paljon lähiruokaa. Lopputulos on niin maukas, että se takuulla hälventää vahvimmatkin epäluulot kasvisruokaa kohtaan”, uskoo Viking Linen ravintolapäällikkö Bodil Ståhl.

Vihreä on vahvasti esillä myös ravintoloiden ulkopuolella. Teemaviikoilla on tarjolla Itämeri-aiheisia tietovisoja aikuisille ja piirustuskilpailuja lapsille. Myymälöissä puolestaan nostetaan esiin vihreiden arvojen mukaisia tuotteita. Ympäristötietoiset asiakkaat voivat ostaa Ivana Helsingin Viking Linelle suunnitteleman kestokassin, jonka tuotosta osa menee Itämeren suojeluun. Kasseja on tarjolla ainoastaan Viking Linen laivoilla.

”Laivamme ovat punaisia, mutta arvomme vahvasti vihreät. Vihreää kevättä -teemaviikot ovat meille mahdollisuus tuoda esiin jo 1980-luvulla alkanutta ympäristötyötämme ja vihreää ajatteluamme. Haluamme tarjota matkustajille uusia, vihreitä arvoja edustavia elämyksiä ja samalla herätellä ajatusta, että jokainen meistä voi tehdä hyvää ympäristön suojelemiseksi”, kertoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Viking Line tuo Itämeren suojelua esiin Suomen itsenäisyyden juhlavuonna

Vihreää kevättä -teemaviikot ovat osa Viking Linen Suomi 100 -yhteistyötä, jonka tavoitteena on kerätä 50 000 euroa. Keräyksellä tuetaan Itämeren tutkimusta, jota tehdään Helsingin yliopistolle kuuluvalla Tvärminnen eläintieteellisellä asemalla. Itämeri ja ympäristön suojelun tärkeyttä tullaan tuomaan esiin Punaisilla laivoilla Suomen juhlavuonna monin tavoin.

(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Finnairin lentäjiä koskevissa neuvotteluissa neuvottelutulos 8.6.2025
  • EU:n liikenneministerit sopuun lentomatkustajien oikeuksista 8.6.2025
  • Espanjalaisen ruokakulttuurin päivää vietettiin Helsingissä 7.6.2025
  • Viking Line konseptoi maailman suurimman sähköisen matkustaja-autolautan 7.6.2025
  • Lentoliikennettä riivaavat lakot horjuttavat suomalaista matkailualaa 6.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus