”Tavanomaisen ylittävä suoritus”
Lomalentoyhtiö Air Finland sai perjantaina 21.10. Vuoden Markkinointiteko -palkinnon. Saajan valitsevat vuosittain Suomen Markkinointiliitto sekä Markkinointi&Mainonta -lehti. Palkinnon saannin perusteena on selkeästi tavanomaisen ylittävä toiminta tai suoritus, joka omalta osaltaan pyrkii kannustamaan yhä parempien ratkaisujen kehittämiseen. Palkinnon on aikaisemmin saanut mm. Martin Saarikangas ja Masa-Yards (1991), Stockmannin Hullut Päivät (1992), Arla-jogurtti (1995), Hjallis Harkimo ja Hartwall Areena (1996) sekä Halti Oy (2004).
Palkintoraadin perusteluiden mukaan Air Finland on tullut ennakkoluulottomasti ja rohkeasti erittäin kilpailluille, mutta samaan aikaan säännellyille markkinoille. Perusteissa todetaan myös, ettei Air Finland ole lähtenyt kopioimaan markkinajohtajaa ja muita itseään isompia kilpailijoita, vaan on rakentanut oman toimivan palvelukonseptin.
Air Finlandin tuoreet luvut tammi-syyskuulta osoittavat matkustajamäärän kasvaneen 125 % edellisvuoteen verrattuna.
”Tutkimustemme mukaan suomalainen arvostaa suomalaisuutta ja haluaa myös tulla palvelluksi omalla kielellään. Asiakkaamme kokevat palvelun aidosti henkilökohtaiseksi ja saamme siitä toistuvasti spontaania kiittävää palautetta”, sanoo Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius. (EH)