Luther-teemakampanja vahvasti verkossa
Ensi vuonna tulee kuluneeksi 500 vuotta siitä, kun Martti Luther naulasi 95 teesiään Wittenbergin linnankirkon oveen. Näin syntyi merkittävä pala protestanttisen kristinuskon historiaa.
Uskonpuhdistuksen eli reformaation juhlavuosi näkyy ympäri Saksaa, erityisen näyttävästi Lutherin kotiseuduilla Saksin, Saksi-Anhaltin ja Thüringenin osavaltioissa.
Saksan valtion matkailukeskuksen (German National Tourist Board, GNTB) teemakampanjassa ”Luther 2017 – reformaation 500-vuotisjuhla” vahvistetaan mielikuvaa ajanmukaisesta ja alati kehittyvästä matkailumaasta, nyt Luther keulakuvana. Uskonpuhdistuksen symbolihahmo Luther onkin sopiva keulakuva houkuttelemaan kulttuurista ja uskonnosta kiinnostuneita matkailijoita Saksaan.
Juhlavuoden teema näkyy vahvasti myös verkossa – eri kanavissa, eri kohderyhmille suunnattuina. Myös kahdeksan eri Luther-reittiä ovat esitelty verkkosivuilla.
GNTB keskittää Luther-teemakampanjat erityisesti maihin, joilla on vahva sidos reformaatioon, kuten Hollantiin, Sveitsiin, Tanskaan, Ruotsiin, Norjaan, Suomeen ja Unkariin.