Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Tallink tarjoaa Global Blue -yhtiön Fast Refund –arvonlisäveron palautuspalvelua

Posted on 24.7.2019 by Eero Havia

 Tallink-konserni ja sen kumppani Global Blue tarjoavat Helsinki-Tallinna -reitillään kansainvälisille matkailijoille vaihtoehdon, jolla he saavat arvonlisäveron palautuksen luottokortilleen tai digitaaliseen lompakkoonsa kahden päivän kuluessa ostotapahtuman jälkeen tai välittömästi Alipay-tilille käyttämällä Fast Refund ‑palvelua.

Tallink on hiljattain lanseerannut Global Blue ‑yhtiön Fast Refund ‑palvelun sen Tallinna–Helsinki -reitillä liikennöivillä Megastarilla ja Starilla EU:n ulkopuolisista maista tuleville asiakkaille. Tallink on näin ollen ensimmäinen virolainen yritys, joka tarjoaa kyseistä palvelua ja ensimmäinen laivayhtiö maailmassa, joka tarjoaa laivoillaan kyseistä palvelua.

Global Blue ‑yhtiön Fast Refund ‑palvelun avulla matkailijat voivat saada palautuksen luottokortilleen tai digitaaliseen lompakkoonsa jo ennen kuin he poistuvat myymälästä. Global Blue palauttaa rahat matkailijoiden luottokorteille kahden päivän kuluessa ostotapahtuman jälkeen tai välittömästi heidän Alipay-tililleen. Tämä palvelu on niiden kiinalaisten asiakkaiden käytettävissä, joilla on Alipay-sovellus ja joko Alipay-tili (vastaa maksukorttia) tai Huabei-tili (vastaa luottokorttia).  Asiakkaan tarvitsee vain esittää tax free ‑lomakkeet tullissa ja palauttaa ne Global Blue ‑yhtiölle käyttäen kirjekuorta, jonka postimaksu on valmiiksi maksettu.

Tallinkin DutyFree ‑osaston liiketoiminnan kehityksestä ja sähköisestä kaupasta vastaavan johtajan Sven-Erik Veimerin mukaan Fast Refund ‑palvelun tuominen laivoille oli looginen askel, koska yrityksen Aasian matkustajien määrät kasvavat vuosi vuodelta.

”Etsimme ratkaisuja ja järjestelmiä, jotka helpottavat asiakkaidemme elämää. EU:n ulkopuolelta tuleville matkustajille painopiste on ollut erilaisten maksutapojen tuomisessa laivoille. Viime vuonna toimme laivoihimme AliPay- ja WeChat Pay ‑maksupalvelut. Nyt helpotamme myös heidän arvonlisäveron palautusprosessiaan”, Veimer sanoo.  

”Digitaalinen lompakko on Kiinassa ensisijainen maksutapa. Tuomalla Tallink-laivoille Fast Refund ‑palvelun autamme yhtiötä vastaamaan kiinalaisten ostosmatkailijoiden tarpeisiin ja tarjoamaan heille saumattomasti sujuvan matkan”, sanoo Global Blue Estonian maajohtaja Kati Aru.

Palvelu on tällä hetkellä saatavissa EU:n ulkopuolisille matkustajille Tallinkin Megastar ja Star -laivoilla.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025
  • Tampere-Pirkkalan lentoasemalla suuronnettomuusharjoitus 7.5.2025 7.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus