Air France-KLM:n hallitus on tehnyt kokouksessaan 30. heinäkuuta 2019 merkittäviä päätöksiä konsernin lentoyhtiöiden kalustohankinnoista.
AF-KLM tekee kiinteän tilauksen 60 Airbus A220-300-koneesta (kuva) sekä option 30 ja hankinta oikeudet 30 koneesta. Näillä korvataan asteittain Air Francen A318 ja A319 –laivasto. Ensimmäinen A220-300 on sovittu toimitettavaksi syyskuussa 2021. Konetyyppi soveltuu lyhyille ja keskimatkojen reiteille.
149-paikkaisen A220-300-koneen CO2- päästöt ilmoitetaan 20 % alemmiksi kuin saman luokan nykyisissä koneissa. Se on myös merkittävästi hiljaisempi. Koneen operointikustannukset mainitaan 10 % alhaisemmiksi kuin nykykalustolla. A220-300-koneissa on myös lisätty käytävätilaa sekä käsimatkatavaran tilaa matkustamossa ja wi-fi kuuluu sen varustukseen.
Päätös käsittää myös 10 Airbus A380-superjumbokoneesta luopumisen vuoteen 2022 mennessä sekä suunnittelun niiden korvaamisesta uuden sukupolven koneilla. A380-koneiden operointi on rajoittunut yhä harvempiin mahdollisiin reitteihin ja 4-moottorinen suurkone ei myöskään kilpaile uudempien konemallinen kanssa ympäristöystävällisyydessä. Konevalmistaja Airbus teki päätöksen A380-ohjelman lakkauttamisesta aikaisemmin tänä vuonna 2019.
Air France-KLM:n kolmella lentoyhtiöbrändillä eli Air Francella, KLM:llä ja Transavialla on käytössään yhteensä 514 ilma-alusta.