Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Amadeus kasvattaa online-matkatoimisto-osuuttaan

Posted on 7.5.200722.1.2019 by Eero Havia

Euroopassa markkinajohtajalla lähes kaksi kolmasosaa

Maailmanlaajuisen matkustuksen ja matkailun teknologia- ja jakelupalvelujen tuottajan Amadeuksen markkinaosuus eurooppalaisten online-matkatoimistojen parissa kohosi vuonna 2006 jo 64,2 prosenttiin. Markkinaosuus on kasvanut edellisestä vuodesta 2005 peräti 12,9 %:lla.

Amadeus on menestynyt nettimatkatoimistobisneksessä myös Aasian-Tyynenmeren alueella. Joulukuussa 2006 yhtiö saavutti siellä 19,9 %:n markkinaosuuden, kun se 2005 oli 9,0 %.

Amadeus hiljattain ilmoitti, että Intiassa neljä online -matkatoimistoa, Indiatimes, MakeMyTrip, Sify ja Yatra Ovat valinneet Amadeuksen teknologian.

”Strategiamme on tarjota online -matkatoimistoille parasta sisältöä ja teknologiaa. Uskomme, että selkeä markkinajohtajan asemamme Euroopassa on paras todiste onnistumisestamme. Sen pohjalle rakennamme menestystämme myös nopeasti kasvavilla Aasian-Tyynenmeren alueen markkinoilla”, sanoo Madridissa Gillian Gibson, VP Amadeus Multinational Customer Group. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Espanjalaisen ruokakulttuurin päivää vietettiin Helsingissä 7.6.2025
  • Viking Line konseptoi maailman suurimman sähköisen matkustaja-autolautan 7.6.2025
  • Lentoliikennettä riivaavat lakot horjuttavat suomalaista matkailualaa 6.6.2025
  • Kysyntä talven Alppi-matkoille vahvaa 6.6.2025
  • Da Vinci Genius -näyttely Tallinnan Telliskivessä on upea interaktiivinen elämys 5.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus