Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Amex GBT esittelee Travel Vitals™-tietopankin liikematkustajilleen

Posted on 31.7.202031.7.2020 by Eero Havia

American Express Global Business Travel (GBT) on julkaissut uuden Travel Vitals™ -palvelun. Se on dynaaminen internetsivusto, joka tarjoaa matkustajille ja Travel Managereille yhden tietopankin kaikkeen informaatioon, mitä he tarvitsevat ennen matkaa, sen aikana ja sen jälkeen.

Palvelu kerää tietoa sadoista eri lähteistä ja mahdollistaa matkustusohjeiden etsimisen kohteen, lentoyhtiön, lentokentän, hotelliketjun, junayhtiön tai maakuljetuspalvelun tarjoajan perusteella. Know-before-you-go -tietopankki kertoo kohteiden matkustusrajoituksista, koronavirustilanteesta ja mahdollisista tartuntakeskittymistä. Tietopankki on kaikkien Travel Managereiden ja matkustajien vapaassa käytössä. GBT:n asiakkaille ja matkustajille Travel Vitals™ tarjoaa myös matkasuunnitelmiin liittyvää tietoa Amex GBT Mobile -sovelluksessa ja online-varauspalvelussa. Myös GBT:ssä työskentelevät matka-asiantuntijat voivat hyödyntää tietopankin sisältöä ja auttaa päivittämään sitä.

GBT:n Vice President of Product Strategy and Experience Mark McSpadden sanoo: “Matkustustieto on avainasemassa luottamuksen palauttamisessa matkustukseen. Tiedon täytyy olla ajantasaista ja se täytyy kerätä nopeasti, vaikka olosuhteet ja ohjeistukset vaihtuvat jopa päivittäin. Tarjoamme tämän palvelun, koska tällä hetkellä jokaista matkaa täytyy hallinnoida kuin suunnittelisi tapahtumaa. Ovelta ovelle -matkanhallinta oli pitkään pyrkimys liikematkustuksessa, mutta sekään ei enää riitä näissä olosuhteissa. Nyt matkatoimistoa tarvitaan heti, kun matkustuksen tarve tunnistetaan, ja roolimme päättyy vasta kauan sen jälkeen, kun matkustaja on palannut kotiin.”

Jos asiakkaalla on käytössään matkan hyväksyntäprosessi, Travel Vitals™ voidaan kytkeä siihen ja se voi hälyttää, kun matka varataan korkean riskin kohteeseen. Se voi valvoa tulevia varauksia ja tukea asiakkaan säännön mukaista matkustusta ilmoittamalla, jos majoitusta tai maakuljetusta ei varata lennon yhteydessä. Matkan jälkeen taas seurannasta on apua, jos matkustajan liikkeitä tarvitsee jäljittää kohteessa ilmenneiden tartuntojen vuoksi. Vaikka Travel Vitals™ onkin kaikkien saatavilla netissä, GBT panostaa mobiilipalveluihin. “Haluamme, että tietopankki on helposti matkustajien saatavilla, missä ikinä he liikkuvatkin. Mobiilisovellus tarjoaa nopean tavan olla yhteydessä omaan matkapalvelutiimiin tai saada tietoa poikkeustilanteista matkan aikana. Kaikki nämä auttavat matkustajaa tuntemaan olonsa luottavaiseksi ja helposti tavoitettavaksi”, McSpadden sanoo.

Uusimmat artikkelit

  • Suomenlinnan hoitokunta vastaa julkisuudessa esitettyihin tietoihin: 20.1.2021
  • Finavia käynnistää T2:n lähtö- ja tuloaulojen muutostyöt vuoden etuajassa 19.1.2021
  • Saapuvien matkustajalentojen rajoitukset Iso-Britanniasta, Irlannista ja Etelä-Afrikasta jatkuvat 25.1.2021 asti 19.1.2021
  • Vuosi 2020 ja korona vaimensivat suomalaisen liikennemarkkinan 19.1.2021
  • Toomas Tärk jättää Helin Matkat 15.1.2021

Tuoreimmat kommentit

  • Markus: Matkakaupan markkinoiden new deal koronan jälkeen – keiden käsiin elinkeino päätyy?
  • Markus: Verbaalivoimistelua koronan aikaan
  • Eero Havia: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • Mertsi Lindfors: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • carlos harri wager: Hotelli Crowne Plaza Helsinki – Hesperia uudistuu kevään 2020 aikana

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2020 Matkaviikko Kustannus