Motto: ”To Fly to Serve”
British Airways (BA) on käynnistämässä vuosikymmenen mittavinta kampanjaa tiedotus- ja mainosvälineissä tukemaan viiden vuoden ja viiden miljardin punnan investointiohjelmaansa.
Uuden kampanjan motto on ”To Fly, To Serve”. Sillä halutaan korostaa, että asiakas on kaiken keskiössä. ”Motto on kirjoitettuna myös yhtiömme vaakunassa, joka puolestaan on myös miehistöjemme työasuissa. Se on siis suorastaan osa British Airwaysin DNA:ta”, kuvailee BA:n CEO Keith Williams.
BA:lla on parhaillaan meneillään laajat kalustohankinnat. Mannertenväliseen liikenteeseen yhtiö on tilannut kaksitoista Airbus A380-superjumboa sekä 24 Boeing 787 Dreamlineria. Näiden kaukokoneiden toimitukset alkavat vuonna 2013 ja jatkuvat muutamia vuosia.
Aikaisemmin BA on tilannut myös Boeing 777-300 -koneita, joista kolme on jo saatu käyttöön ja toiset kolme ovat tulossa vielä kuluvan loppuvuoden aikana.
Kalustohankintojen myötä uusitaan myös matkustamoilmettä noin 100 miljoonan punnan budjetilla. Uusi ensimmäinen luokka on jo asennettu noin 60 %:iin kaukokoneista. Myös World Traveller eli economy ja World Traveller Plus saavat uudet ilmeet uusissa koneissa. Lisäksi uutta tapahtuu kaukolentojen ateriapalvelussa. World Travel Plussaan tulee tarjolle kaksi Club Worldin eli bisnesluokan ateriavaihtoehtoa.
Matkustamopalvelusta vastaavat cabin service directorit saavat käyttöönsä iPadit, joista löytyy matkustajia hyödyttävää tietoa, mm. kanta-asiakkaiden asiakasprofiilitietoja.
BA panostaa myös lentoasemien toimintoihin. ”Lontoon Heathrown T5:stä jo 90 % lennoista lähtee siltojen eli putkien kautta ja matkatavarapalvelussa on tehty ennätyksiä”, sanoo Satu Kalajainen BA:n Helsingin toimistosta. BA:n loungetiloja uusitaan New Yorkin JFK:lla, Genevessä, Amsterdamissa, Nairobissa, Roomassa sekä Milanon Malpensassa. (EH)