Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

FCM on lähtenyt vahvasti NDC:n kehittämiseen

Posted on 14.9.20188.12.2018 by Eero Havia

Kumppaneina keskeiset teknologiatoimijat Amadeus ja Sabre

Yli 95 maassa toimiva liikematkatoimisto FCM Travel Solutions on lähtenyt vahvasti mukaan uuden jakeluinnovaation NDC:n (New Distribution Capabilities) kehittämiseen liikematkatoimialalle maailmanlaajuisesti. NDC on matkakaupan jakeluhanke, jonka IATA on lanseerannut tukemaan uuden XML-pohjaisen tiedonsiirtostandardin kehittämistä ja käyttöönottoa markkinoilla. NDC antaa paljon uusia mahdollisuuksia matkakaupan alalle, koska sen avulla voidaan tehostaa lentoyhtiöiden ja matkatoimistojen välistä viestintää, tarjota asiakkaille entistä enemmän yksilöllistä matkasisältöä jo tutussa toimintaympäristössä sekä parantaa varauskokemusta.

FCM on valittu maailmanlaajuisen teknologiayhtiö Sabren Beyond NDC- ohjelman kehityskumppaniksi. FCM osallistuu Sabren kanssa ratkaisujen suunnitteluun, integrointiin ja testaukseen. Beyond NDC -ohjelma varmistaa, että lentoyhtiöiden tulevissa varauksissa optimoidaan kaikkien jakelukanavien ominaisuudet, mikä antaa FCM:n asiakkaille mahdollisuuden käyttää NDC -yhteensopivaa tuotetta nopeasti ja helposti.

FCM aloitti myös ensimmäisenä matkatoimistoyhteistyön teknologiatoimittaja Amadeuksen kanssa NDC-X-ohjelman kehittämisessä. FCM testaa lentoyhtiöiden kanssa NDC-sisällön integroitumista Amadeus Selling Platform Connect -ratkaisuun. Näin FCM voi tarjota entistä laajemman hintavalikoiman sekä NDC -sisältöä jo tutussa teknologiaympäristössä. Lisäksi Amadeus on kehittänyt FCM Travel Solutionsin uuden online-varausjärjestelmän SEEQAn, joka on rakennettu Amadeuksen cytric matka- ja kustannustyökaluille.

”Menestyksemme maailmanlaajuisena liikematkatoimistona perustuu poikkeukselliseen henkilökohtaiseen palveluun, teknologisiin innovaatioihin sekä jatkuvaan kehitykseen, asiakkaidemme tarpeet aina etusijalla”, sanoo FCM Travel Solutionsin maajohtaja Anne-Marjut Väänänen. ”Ensisijainen tavoitteemme on varmistaa, että asiakkaamme hyötyvät kaikista NDC:n tuomista mahdollisuuksista. Monet näyttävät odottavan lyhyen aikavälin hyötyä NDC:n integroinnista. Meidän strategiamme on laajempi. Tavoitteemme on ohjata NDC -etenemissuunnitelmaa maailmanlaajuisesti seuraavan vuoden aikana, ottaa keskeinen asema teknologiakumppaniemme Amadeuksen ja Sabren kanssa ja suunnitella NDC -yhteensopiva varausratkaisu, joka sopii parhaiten asiakkaillemme”, sanoo Väänänen.

”Näemme NDC:n tuomat suuret mahdollisuudet ja olemme ylpeitä, että saamme tehdä Amadeuksen ja Sabren kanssa NDC:stä todellisuutta liikematkasektorilla”, jatkaa Väänänen.(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Viiden maakuntakentän lentoliikenteen kilpailutus alkamassa kuukauden sisällä 18.5.2022
  • Eljas Koistinen nimitetty VR Transpointin johtajaksi 18.5.2022
  • Stena Line juhlistaa ensimmäisen naiskapteenin nimityksellä kansainvälistä naisten päivää merenkulussa. 18.5.2022
  • Maailman ensimmäinen matkailuporojen hyvinvointikriteeristö julkaistu 17.5.2022
  • Hanko Havsfestival – inspiroiva tapahtuma meren äärellä 16.5.2022

Tuoreimmat kommentit

  • Markus: Matkakaupan markkinoiden new deal koronan jälkeen – keiden käsiin elinkeino päätyy?
  • Markus: Verbaalivoimistelua koronan aikaan
  • Eero Havia: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • Mertsi Lindfors: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • carlos harri wager: Hotelli Crowne Plaza Helsinki – Hesperia uudistuu kevään 2020 aikana

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2020 Matkaviikko Kustannus