Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnair esittelee Finnair NDC Partner Program –ohjelman matkatoimistoille

Posted on 6.5.20196.5.2019 by Eero Havia

Finnair uudistaa jakelustrategiaansa tämän vuoden aikana ja sanoo  tarjoavansa jatkossa laajemman tarjonnan matkatoimistoille, jotka sitoutuvat Finnairin uuteen NDC Partner Program–ohjelmaan. Uudistus on Finnairin mukaan linjassa markkinoiden kehityksen ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksen kanssa.

Matkatoimistot, jotka liittyvät Finnairin NDC Partner Program –ohjelmaan voivat valita seuraavista vaihtoehdoista:

  1. Direct Connect, eli suora yhteys Finnairin inventaarioon NDC API:n kautta
  2. NDC-teknologiaa käyttävien alustojen käyttö
  3. Finnair Light Agency Platform –ratkaisu pienemmille toimistoille (esitellään vuonna 2020)

Finnair on tässä ohjelmassa tehnyt yhteistyötä myös globaalien jakelujärjestelmien (GDS) kanssa, jotka tarjoavat NDC-yhteyden Finnairin sisältöön. Matkatoimistot, jotka sitoutuvat Finnairin NDC Partner Program –ohjelmaan saavat GDS-työkalujenavulla jo siirtymäaikana pääsyn laajempaan Finnair-tarjontaan.

“Uskomme, että uudet jakeluratkaisut hyödyttävät kaikkia ketjun toimijoita. Me haluamme ratkaisumme palvelevan kaikkia osapuolia”, sanoo Finnairin digitaalisesta myynnistä ja jakelusta vastaava johtaja Rogier van Enk. “Uudet ratkaisut saavat nopeasti jalansijaa, ja tämä vuosi on meille tärkeä, kun tavoittelemme jakelun yksinkertaistamista ja tehostamista NDC:n, ONE Orderin ja muiden hankkeiden avulla.”

”Matkatoimistot ovat nyt ja jatkossa tärkeitä kumppaneita Finnairille. Emme usko lisämaksujen olevan oikea tapa edistää NDC:n käyttöönottoa. Teemme yhteistyötä kumppaneidemme kanssa Finnair NDC Partner Program –ohjelman puitteissa ja tuemme heitä siirtymisessä uusiin ratkaisuihin”, van Enk lisää.

Finnair NDC Partner Program –ohjelma tarjoaa laajan Finnair-tarjonnan seuraavilta matkustusmarkkinoilta: Iso-Britannia, Norja, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi ja Venäjä. Näillä markkinoilla Finnair myös tarjoaa omassa finnair.com -kanavassaan kampanjahintoja, joita ei ole saatavilla muissa kanavissa. Muutos ei koske muilta markkinoilta alkavaa matkustusta.

Matkatoimistojen tulee sopia NDC Partner Program –ohjelmaan osallistumisesta Finnairin kanssa heinäkuun 31. päivään mennessä saadakseen pääsyn ohjelman tarjontaan lokakuun 1. päivästä lähtien.

Globaalin Amadeus -jakelujärjestelmän mukaan Amadeuksen ja Finnairin tiivis yhteistyö nousee jopa uudelle tasolle uudistetun sopimuksen myötä, joka tuo Finnairille lisää joustavuutta äskettäin julkistetun jakelustrategian tueksi.  Lisäksi julkistettiin, että Finnair toimii lentoyhtiöiden eturintamassa integroidessaan Altéa NDC -järjestelmän Amadeus Travel Platform -alustaan, mikä on uusi merkkipaalu Amadeuksen ja Finnairin strategisessa kumppanuudessa. ”Amadeus-käyttäjille tämä tarkoittaa, että myös Finnairin NDC-tarjonta on jatkossa saatavilla ja varattavissa Amadeus Travel Platform -alustan kautta”, kerrotaan Amadeus Finlandista.

 Amadeus kertoo olevansa sitoutunut NDC:n laajamittaiseen käyttöönottoon kaikissa kanavissa, niin suorissa kuin epäsuorissa. Näin varmistetaan, että lentoyhtiöt voivat jakaa sisältöään helposti valitsemiensa kanavien kautta.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus