Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnair tarjoaa nyt lennon lisäpalveluja tuotepaketteina hyödyntäen uutta teknologiaa

Posted on 24.9.2025 by Eero Havia

Finnair tuo  ensimmäisenä lentoyhtiönä markkinoille moderniin teknologiaan perustuvat tuotepaketit, jotka hyödyntävät Amadeuksen teknologiaa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asiakas voi ostaa kahden lisäpalvelun yhdistelmän edullisempaan yhteishintaan ostaessaan lentolippua Finnairin verkkosivuilta.  

Finnairin siirtyminen vanhasta teknologiasta uuteen, “native order” -teknologiaan mahdollistaa valmiiden tuotepakettien tarjoamisen asiakkaille helpommin ja edullisempaan hintaan. 

“On hienoa olla ensimmäinen lentoyhtiö, joka tuo yhdistelmäpaketit asiakkaiden saataville uuden teknologian avulla. Tämä on konkreettinen askel kohti uudenlaista ostokokemusta. Dynaaminen tuotteiden niputtaminen lisää tarjontaa asiakkaille ja antaa meille mahdollisuuden tarjota yksilöllisempää palvelua”, sanoo Finnairin digitalisesta kehityksestä vastaava johtaja Antti Kleemola. “Tuotepaketeille on ollut hyvin kysyntää heti lanseerauksen jälkeen.” 

Ensimmäisessä vaiheessa Finnairin asiakkaat voivat valita maksullisen istuinpaikan ja nettiyhteyden yhdistelmän alennettuun hintaan ostaessaan lentolipun Finnairin verkkosivuilta. Paketti on saatavilla lennoilla, joilla on käytössä internetyhteys lennon aikana. 

Istuinpaikan ja internetin yhdistelmäpaketti on aluksi myynnissä valituilla Euroopan markkinoilla. Paketin saatavuutta laajennetaan asteittain ja se tuodaan kaikille markkinoille syksyn aikana. Uusia lisäpalveluiden yhdistelmiä on tulossa saataville myöhemmin. Internetyhteyden ja istuinpaikan lisäksi niihin tulevat mukaan ateriat, käsimatkatavarat sekä pääsy loungeen. 

Tuotepakettien käyttöönotto perustuu Finnairin viimeaikaisiin merkittäviin teknologisiin uudistuksiin, josta native order -tilauksen lanseeraus toukokuussa 2025 ensimmäisenä lentoyhtiönä maailmassa on esimerkki. Toisin kuin perinteinen matkustajarekisteritietoon (PNR) perustuva varausmenetelmä, native order mahdollistaa asiakkaan tilausten hallinnan yhdessä paikassa. Se kokoaa yhteen kaikki olennaiset tiedot, kuten lentotiedot, lisäpalvelut, mieltymykset ja henkilötiedot, ja muodostaa niistä selkeän ja integroidun asiakasrekisterin. Uusi teknologia on edellytys yhdistelmäpakettien tarjoamiselle. 

Lähde: Finnair

ILMOITUS

Matka26 Näytteilleasettajat

Uusimmat artikkelit

  • Finnair: Kilpailu- ja kuluttajaviraston seuraamusmaksuesitys perustuu väärinkäsitykseen 17.11.2025
  • Espanjan matkailutoimisto ja Cádiz toivat maistuvan tonnikalan ja alueen upeat viinit Helsinkiin 16.11.2025
  • SMALin koulutus: Matkanjärjestäjän vastuut poikkeustilanteissa 15.11.2025
  • Aviareps ’Around the World Roadshow’ vei ammattiväen tehokkaasti maailmalle 15.11.2025
  • Äänestä Pendolino Plus-junille nimet! 14.11.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus