Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Helsingin Helpit palvelivat kesällä 145 000 matkailijaa

Posted on 29.8.201621.1.2019 by Eero Havia

Matkailuneuvojat aloittivat 12.6. – elokuun loppuun mennessä 145 000 asiakaskohtaamista

Helsinki Helppi -matkailuneuvojia oli tänä kesänä 22, ja heidän kielivalikoimaansa kuului yhteensä 14 kieltä: suomi, ruotsi, englanti, venäjä, tanska, saksa, ranska, espanja, italia, portugali, puola, kiina, japani ja korea.

Matkailuneuvojat liikkuivat pareittain keskustan alueella ja olivat risteilyaluksia vastassa satamissa. Eniten asiakaskohtaamisia oli Rautatieaseman infopisteellä ja Keskuskadulla sijaitsevalla infokontilla. Myös ”Helppimobiili”, eli esitelaatikolla varustettu polkupyörä houkutteli matkailijoita kääntymään Helsinki Helpin puoleen.

”Kesän kiireisin päivä oli maanantai 25.7. Tuolloin Helsingissä oli yhtä aikaa kolme suurta risteilyalusta, jotka toivat kaupunkiin noin 9 500 matkailijaa. Heistä suurin osa oli brittejä, yhdysvaltalaisia, italialaisia, espanjalaisia ja ranskalaisia”, helppiesimies Anni Lehtonen kertoo.

”Noin 90 prosenttia Helsinki Helppien asiakkaista on ulkomaalaisia, ja seuraavaksi suurin asiakasryhmä on helsinkiläiset. Matkailuneuvojat ovat tulleet heille tutuiksi vuosien varrella, joten he osaavat kysyä päivän tapahtumista tai tiedustella ravintolavinkkejä. Kaupunkilaiset tietävät myös, että Helsinki Helpeiltä saa rahanarvoisia etukuponkeja”, helppiesimies Petteri Paavilainen sanoo.

Visit Helsingin matkailuneuvonnan palvelukonseptin uudistaminen alkaa syksyllä. Tavoitteena on löytää parhaat keinot palvella matkailijaa juuri silloin kun hän neuvontaa kaipaa. Uutta tapaa palvella testataan Helsinki-Vantaan lentoaseman transit-alueella, jossa pop up -neuvontapisteen palveluita suunnataan erityisesti aasialaisille matkailijoille.

Matkailuneuvonnan uudistustyö liittyy Helsingin markkinoinnin uudistamiseen.

Helsinki Help -toiminta alkoi työllistämishankkeena vuonna 1995. Nyt Helppi-projektin rahoittavat ja mahdollistavat Helsingin kaupungin lisäksi kumppaniyritykset, joita oli tänä vuonna mukana ennätykselliset 29 kappaletta: Ateneum, Hard Rock Cafe, Royal Line/City Tour, JT-Line, Strömma, Tallink Silja, Linnanmäki, Helsinki City Markkinointi, Helsingin Juhlaviikot, A&S Ravintolat, Sea Life, Visit Porvoo, Sotamuseo, Viking Line, Helsingin Taidemuseo, Hernesaaren Ranta, Teatterimuseo, Valokuvataiteen museo, Hotelli- ja ravintola-alan museo, Musiikkitalo, Galleria Esplanadi, Happy Hour Restaurants, HOK-Elannon ravintolat, Didrichsenin taidemuseo, Kankurin Tupa, Löyly, Graniittiravintolat, OTZ Shoes, Halti, DNA ja Huawei.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus