”Suomesta löytyy n. 100 000 asiakasta Luxury Collection -matkoille”
Kaleva Travel tuo markkinoille uuden loisteliaaksi mainitsemansa matkaohjelman, nimeltä Kaleva Travel Luxury Collection. Markkinointisloganiksi on painettu ”Matkalippu paratiisiin”.
Uusi matkaohjelma lanseerataan Suomen lisäksi Baltian maissa laadukkaalla 68-sivuisella esitteellä. Siihen on poimittu 43 valikoitua matkakohdetta, 70 huippuhotellia, loistoristeilyjä ja luksusjunia.
Turistiluokan lentojen vaihtoehdoksi on tarjolla myös economy premium, bisnesluokan, ensimmäisen luokan lentoja ja jopa yksityiskoneita.
Luxury Collection on tarkoitettu matkoiltaan tasoa ja laatua vaativille yksilöllisille asiakkaille, myös perheille.
”Suomesta löytyy arviomme mukaan noin 100 000 asiakasta Kaleva Travelin Luxury Collection -matkoille”, sanoo Kaleva Travelin markkinointijohtaja Terhi Hakulinen. ”Yhdessä Baltian markkinoiden kanssa he muodostavat tarvittavan kriittisen massan uudelle matkaohjelmalle.”
Kaleva Travelillä on tytäryhtiöt kaikissa Baltian maissa ja lisäksi Romaniassa.
Luxury Collection -tuotteen hintahaitari on laaja. Esimerkkeinä mainittakoon 7 vuorokauden lomapaketti Barbadoksen legendaarisessa Sandy Lane -hotellissa hintaan EUR 5199,- tai Seychellien Banyan Tree -hotellissa hintaan EUR 4857,- . Kahden vuorokauden golfviikonloppu St. Andrewsissä EUR 2860,-. Italian trendikkäälle Como-järvelle Villa d’Este-renesanssipalatsiin pääsee kolmen vuorokauden viikonloppumatkalle 1213,- eurolla ja kaksi vuorokautta Lontoon perinteikkäässä Dorchesterissa maksaa ’vain’ EUR 895,-.
Kaleva Travelin hallituksen varapuheenjohtaja Pentti Sivula perustelee Luxury Collection -tuoteen luomista suomalaisten halulla ja mahdollisuuksilla matkustaa yhä tasokkammmin. ”Käytettävissä olevat tulot ovat lisääntyneet ja ihmiset panostavat itseensä. Puolet vapaa-ajan matkoista tehdään reittilennoin. Yhä useammalla on tarve valita oma lähtöpäivä, matkakohde, matkan kesto, taso ja matkaseura itse ja yksilöllisesti.”
Sivula uskoo räätälöityjen omatoimimatkojen jopa ohittavan lomalentoihin perustuvien seuramatkojen volyymin lähivuosina.
Myös suomalaisten matkustusosaaminen on viime vuosina kasvanut.
Luxury Collection -matkat laaditaan Kaleva Travelin erityisten matkaräätälimyyjien asiantuntemuksella ja vaikkapa Kaleva Travelin rauhallisessa kirjastomiljöössä vaihtoehtoja pohtien.
”On lupa nauttia ja myös näyttää se” , arvioi Kaleva Travelin johto uuden huipputuotteensa menestymisen mahdollisuuksia. Vaurastumisen näyttämisen halu taitanee päteä erityisesti – Suomeakin näkyvämmin – Kaleva Travelin Baltian maiden markkinoilla. (EH)