Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Kiinalaiskonserni Fosun osti Thomas Cookin brändin

Posted on 3.11.2019 by Eero Havia


Kiinalainen monialakonserni ja  sijoitusyhtiö Fosun osti Thomas Cookin brändin 11  miljoonalla punnalla eli n. 12,7 miljoonalla eurolla.  Jo ennen Thomas Cookin syyskuista konkurssia Fosun oli Thomas Cookin merkittävin osakkeenomistaja.


Hongkongin pörssiin listatun ja Shanghaissa pääkonttoriaan pitävä  yhtiö on  perustettu  Shanghaissa vuonna 1992. Fosun on hankkinut mittavan varallisuutensa  mm.  kiinteistöihin ja teräsyhtiöihin sijoittamalla. Se omistaa myös esimerkiksi ranskalaisen matkailuyrityksen Club Medin,  osuuden sirkusmaailman suurnimestä Cirque du Soleil’sta ja englantilaisen jalkapallojoukkueen Wolverhampton Wanderersin, amerikkalaisen vaatemerkin ja paljon paljon muuta.
Mihin kaikkeen Fosun aikoo Thomas Cookin brändiä käyttää, selviää varmastikin lähiaikoina.
Fosunin liikevaihto oli vuonna 2018  lähes 15 miljardia euroa,

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Helsinki Citycopterin uudet helikopterit tulivat maahan 24.5.2022
  • Finnair vuokraa A320-koneen miehistöineen DAT:lta kiireisen kesäkauden ajaksi 24.5.2022
  • Tallink Siljan kesä on täynnä ruokauudistuksia ja taikuutta 23.5.2022
  • Mr. PAN AM on poissa – Asser Leppänen in Memoriam 23.5.2022
  • Helsingin Musiikkitalo tarjoaa jälleen kesäkonsertteja ja esittelykierroksia 23.5.2022

Tuoreimmat kommentit

  • Markus: Matkakaupan markkinoiden new deal koronan jälkeen – keiden käsiin elinkeino päätyy?
  • Markus: Verbaalivoimistelua koronan aikaan
  • Eero Havia: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • Mertsi Lindfors: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • carlos harri wager: Hotelli Crowne Plaza Helsinki – Hesperia uudistuu kevään 2020 aikana

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2020 Matkaviikko Kustannus