Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Nettimatkatoimisto Eticket.fi jatkaa ripeää kasvuaan

Posted on 29.7.200922.1.2019 by Eero Havia

Suomalainen nettimatkatoimisto tekee tulosta laman keskellä

Kotimaisen nettimatkatoimiston Eticket.fi:n alkuvuosi on sujunut jopa viime vuotta paremmin. Vastikään valmistuneen puolivuotistuloksen mukaan ensimmäisen 6 kk myynti oli 4,3 miljoonaa euroa. Myynnin kasvu edellisvuoteen verrattuna oli 24,6 % ja myyntivolyymin kasvu 59,9 %.

Tulosta Eticket.fi on tehnyt matkailualalla yleisesti totuttuun tasoon nähden varsin kohtuullisesti: n. 94000 euron puolivuotistulos on 2,1 % liikevaihdosta. Samaan aikaan matkatoimistojen lentolippumyynnin pudotus Suomessa on BSP Finlandin tilityslukujen mukaan noin -35 %.

Eticket.fi:n toimitusjohtaja Mikko Vartiainen kommentoi lukuja seuraavasti: ”Lentoyhtiöiden hintakilpailu näkyy ensimmäisen vuosipuoliskon luvuissa selvästi. Lentolipun keskihinta on jatkanut vapaata pudotustaan. Eticket.fi on tässä markkinatilanteessa onnistunut kohtuullisesti. Olemme onnistuneet pitämään volyymin hyvässä kasvussa. Myymme vain huomattavasti halvempia lentolippuja kuin viime vuonna.”

Vartiaisen mukaan lama näkyy varauskäyttäytymisessä ja matkat varataan huomattavasti myöhemmin kuin aikaisemmin. Erityisesti ovat yleistyneet muutaman päivän varoitusajalla tehtävät kaukomatkojen varaukset.

Eticket.fi -verkkopalvelun suunnittelussa on korostettu helppokäyttöisyyttä.

”Tarjoamme edulliset hinnat ja helpon varauskanavan kaikille suomalaisille. Palveluamme käyttävät myös sellaiset yritykset, jotka matkustavat satunnaisesti tai jotka eivät tarvitse matkahallinnon palveluita. Kaikki matkamme ovat myynnissä netissä ja myös maksu tapahtuu verkkomaksuna kuluttajan oman pankin kautta tai luottokortilla”, Vartiainen linjaa yhtiön toimintatapoja.

”Olemme pyrkineet luomaan suoraviivaisen liiketoimintamallin, jossa korkea automaatioaste ja työn tuottavuus ovat keskeisessä asemassa. Kotimaisuus on yhtiön tärkeimpiä voimavaroja, puhelimeen vastataan suomeksi. Yhtiön tarjonta on ensisijaisesti suunnattu suomalaisille kuluttajille. Liikematkustuksen osuus myynnistä on noin kolmannes.”

Eticket.fi on saanut oikeuden käyttää Avainlippu-tunnusta merkkinä palvelun kotimaisuudesta. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus