Ruotsalaiskokki suunnittelee business-luokan nimikkomenut Ruotsalainen huippukokki Tommy Myllymäki on Finnairin vuoden 2018 Signature Chef. Tommy Myllymäen suunnittelemaa nimikkomenua tarjoillaan Finnairin Helsingistä lähtevien lentojen business-luokan asiakkaille 7. helmikuuta 2018 lähtien. Suomalaistaustainen Tommy Myllymäki on Ruotsin tunnetuimpia kokkeja ja toimii mm. kahden tukholmalaisravintolan, Richen ja Sturehofin, luovana johtajana. Tommy Myllymäki tunnetaan selkeästä, kunkin kauden mukaisesta ruuasta, jossa…
Lufthansa palkkaa startup -terapeutin auttamaan
Amerikkalaisneuvoja suomalaisille kasvuyrittäjille Lufthansa avaa puhelinyhteyden Kalifornian Piilaaksoon, jossa kasvuyritysten auttamiseen erikoistunut terapeutti Jonathan Horowitz tarjoaa neuvoja suomalaisille yrittäjille. Startup Therapy -kampanjallaan Lufthansa haluaa auttaa suomalaisia startup-yrityksiä menestymään ripauksella amerikkalaista yrittäjämentaliteettia, jossa epäonnistumisista ja riskeistä keskustellaan avoimemmin ja myönteisemmin. Puhelinlinja on auki maanantaista 27.11. keskiviikkoon 29.11. kello 19-22. Yrittäjät voivat varata etukäteen ilmaisen puhelinajan sunnuntaihin…
Sokos Hotels -ketju jo kymmenen vuotta Pietarissa
Pietarin suosion kasvu matkailukohteena luo menestystä hotelleille Tänä syksynä hotelliketju Sokos Hotels juhlistaa kymmenvuotista taivaltaan Venäjällä. Ketjulla on Pietarissa kolme hotellia, joista jokainen tarjoaa omanlaisensa näköalapaikan pietarilaiseen elämään ja kulttuuriin. Niiden avulla ketju on onnistunut ottamaan hyvän otteen Pietariin tulvivasta matkustajavirrasta. ”Yksilöllisyyteen ja elämyksellisyyteen panostaminen on osoittautunut kannattavaksi strategiaksi Pietarin markkinalla. Sokos Hotelleilla on Pietarissa…
Norwegian Reward -kanta-asiakasohjelma täyttää kymmenen vuotta
Suomessa jo 450 000 jäsentä Norwegianin kanta-asiakasohjelma Norwegian Reward viettää perjantaina 17.11.2017 kymmenvuotisjuhlapäivää. Norwegian Reward kanta-asiakasohjelmassa on 6,5 miljoonaa jäsentä ja se saa keskimäärin yli 4 000 uutta jäsentä joka päivä. Norwegian Reward -kanta-asiakasohjelman jäsenet keräävät CashPoint-pisteitä, kun he matkustavat Norwegianilla ja käyttävät palveluja, joita yhtiön monet yhteistyökumppanit tarjoavat. Kerätyillä CashPoint-pisteillä voi ostaa Norwegianin lentolippuja….
Finnair aloittaa lentolippujen myynnin WeChatissä Kiinassa
”Ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä käyttöön WeChat Pay” Finnair aloittaa ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä lentolippujen myynnin suoraan virallisen WeChat-tilinsä kautta Kiinassa. Samalla Finnairin WeChat-tilin kautta ostetut lentoliput voi maksaa kätevästi WeChat Pay-maksumenetelmällä. Finnairin asiakkaat voivat hakea Finnairin lentolippuja, varata lentoja ja maksaa ostoksia WeChat -tilin kautta ja maksaa ne WeChat Payn maksumenetelmällä. Asiakkaat pysyvät samalla palvelualustalla koko varausprosessin…
Hiihtokeskusalan ja ohjelmapalvelualan TES-neuvottelut katkenneet
”Yritysten talous ei kestä suuria palkankorotuksia” Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry on tiistaina 14.11. katkaissut hiihtokeskus- ja ohjelmapalvelutoimialoja koskevat työehtosopimusneuvottelut Palvelualojen ammattiliitto Pamin kanssa. Neuvotteluja on käyty lokakuun puolivälistä alkaen. MaRa tarjosi kummallekin toimialalle yleisen linjan mukaista palkkaratkaisua. Pam ilmoitti, ettei se hyväksy yleisen linjan mukaista palkkaratkaisua, vaan palkankorotusten tulee olla sitä korkeampia. Hiihtokeskustoimiala on…
Vastuullisen matkailun tuotekehityskoulutus JAMK:ssa
Opiskelu onnistuu myös oman työn ohessa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK) tarjoaa vuonna 2018 alan ammattilaisille korkeakouludiplomikoulutusta, jolla vastataan toimintaympäristön muutoksiin. Globaali kilpailu ja muuttuvat kuluttajakäyttäytymisen trendit matkailussa vaativat alan toimijoilta innovatiivisia ratkaisuja. Vastuullisen matkailun tuotekehitys-koulutus tarjoaa tilaisuuden päästä mukaan kahden vuoden ohjattuun palvelumuotoiluprosessiin ja kehittää oman organisaation tai muun toimeksiantajan palveluja. ”Palvelumuotoiluprosessissa etsitään asiakaslähtöisiä, innovatiivisia ja…
TUI Finland keräsi 10 010 euroa Nenäpäivälle
Keräysvaroilla autetaan kehitysmaiden lapsia TUI Finland oli kumppanina 11. kertaa järjestettävässä Nenäpäivässä ja keräsi ajanjaksolla 26.10.-12.11.2017 yhteensä 10 010 euroa Nenäpäivälle. Nenäpäivä-kampanjan teemana oli tänä vuonna ”Laitetaan yhdessä hyvä liikkeelle”. Kampanja-aikana TUI lahjoitti Nenäpäivälle TUI Family Life -perhehotelleihin tehdyistä lomavarauksista 10 euroa per varaus. Lisäksi TUI järjesti erilaisia Nenäpäivä-tempauksia asiakkailleen ja henkilöstölleen. Bamse toimi TUIn…
Marriott International saapuu Suomeen
Hotelliketjun ensimmäisen hotelli Tampereelle Hotelliketju Marriott International avaa loppuvuonna 2019 ensimmäisen Suomen hotellinsa Tampere-talon yhteyteen. Tampereelle rakennettava hotelli on osa Courtyard by Marriott -hotellibrändiä, joka on suunnattu moderneille liikematkustajille ja perheille. Tampereen Courtyard by Marriott -hotelliin tulee 11 maanpäällistä kerrosta ja 229 hotellihuonetta. Huonevarauksia otetaan vastaan 6 kuukautta ennen hotellin avautumista. Hotellihankkeella uskotaan olevan suuret…
SMAL selvitti: Kanarian saaret jatkaa kärjessä ulkomaan valmismatkatarjonnassa
Thaimaa kaukokohteiden selkeä ykkönen talvella 2017-2018 Alkaneella talvimatkailukaudella suomalaiset matkustavat kesäkauden tapaan mieluiten Euroopassa, jossa eri kohteisiin on ensi talveksi tarjolla yli 260 000 valmismatkaa lentäen. Kanariansaaret ovat Euroopan talvikohteista kiinnostavin vuodesta toiseen. Kaikista talvikautena tarjolla olevista, Eurooppaan suuntautuvista valmismatkoista peräti noin 85 % suuntautuu Kanariansaarille. Toiseksi vetovoimaisin alueen kohteista on Madeira, jonne on tarjonnassa…