10 hotellia Radisson Blu ja Park Inn -tuotemerkkien alle
Rezidor Hotel Group, eräs maailman nopeimmin kasvavista hotelliyhtiöistä, on tehnyt sopimuksen norjalaisen kiinteistösijoitusyhtiö Linstow AS:n kanssa kymmenen Reval Hotelsin hotellin operoimisesta Baltiassa ja Pietarissa. Sopimus astuu voimaan 1. kesäkuuta 2010.
Sopimuksen myötä Rezidorin hallintaan siirtyy yhteensä 2367 huonetta. Kuusi hotelleista tullaan muuttamaan Radisson Blu ja neljä Park Inn tuotemerkkien alle. Reval Hotels hotellien toiminta jatkuu siihen saakka entisellään.
Myöskään First Client -kanta-asiakasohjelmaan ei tässä vaiheessa tule muutoksia.
”Me olemme ilahtuneita ja ylpeitä siitä että Linstow AS, Reval Hotels ketjun omistaja, on valinnut Rezidorin liiketoimintakumppanikseen” kommentoi Rezidorin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Kurt Ritter.
”Reval Hotels on Baltian johtava hotelliketju. Tämä sopimus antaa Rezidorille, joka on Venäjän johtava hotellitoimija, vahvan markkina-aseman myös Baltiassa. Voimme merkittävästi vahvistaa asemiamme ydinalueilla Riiassa, Tallinnassa sekä Vilnassa, joissa olemme jo Radisson Blu -tuotemerkillä läsnä korkeamman tason palveluntarjoajana 760 huoneella”, jatkaa Ritter.
Rezidor avaa hallinto- ja aluekonttorin Riikaan, Linstowin jatkaessa kiinteistöjen omistajana ja rakennuttajana. Kaikki 1200 työntekijää tulee säilyttämään työpaikkansa eikä muutoksia tehdä työehtoihin, -etuihin tai -suhteisiin.
Rezidor tulee tarjoamaan samanlaiset joustavat hinnat kuin ennenkin. Yritysasiakkaat säilyttävät samat sopimushinnat sekä Reval Hotels First Client -jäsenet pääsevät kansainväliseen Rezidorin Goldpoints plus kanta-asiakasohjelmaan.
”Nyt kun Reval Hotels ketju on rakennettu ja kehitetty Baltiassa, Linstow toivoo voivansa keskittyä rooliinsa kiinteistöjen rakennuttajana ja sijoittajana. Maineikkaalla Rezidorilla on vahva myyntiorganisaatio ja sen tuotemerkit ovat tunnettuja kansainvälisesti Baltian ja Pietarin ulkopuolella. Uskomme tämän tuovan uusia asiakkaita hotelleihimme. Hallintasopimus varmistaa hotelliemme liikevaihdon kasvun Baltiassa ja Venäjällä. Tämä tapahtuu ennen kaikkea hotelliemme tehokkaammalla markkinoinnilla,” sanoo Linstowin toimitusjohtaja Per Mortensen. (EH)