Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

SMAL kouluttaa: Kuluttajariitojen ratkaisukäytännöt

Posted on 15.10.201915.10.2019 by Eero Havia

Paikka Botta, Juhlasali (Helsinki)
Aika 5.11.2019 klo 9.00-15.00

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytäntöjen päivitys on jälleen ajankohtainen

Jo perinteeksi tullut KRIL-päivä pidetään parin vuoden tauon jälkeen marraskuussa. Tässä välissä on muuttunut matkapakettimyyntiä koskeva lainsäädäntö sekä kyseistä myyntiä koskevat yleiset ehdot. Uuden lain mukaisia reklamaatiota tulee toimistoihin.

Koulutuksessa käydään lävitse valmismatkalainsäädäntöön perustuvia suositusratkaisuja ja kouluttajat voivat käsiteltävän tapauksen salliessa arvioida olisiko KRIL – suositus saattanut mahdollisesti olla erilainen nyt voimassa olevan lainsäädännön aikana käsiteltynä.  Päivä koostuu pääsääntöisesti lautakunnan ratkaisuista, jotka on annettu keväällä 2017 pidetyn koulutuksen jälkeen. Tämän lisäksi koulutuksessa käydään lävitse kuluttajariitalautakunnan toimintatapaa ja matkailuun liittyvien asioiden tapausmääriä. Koulutuksessa saat myös käytännön vinkkejä siitä, millainen vastine kannattaa lautakuntaan toimittaa.

Puhujina koulutuksessa ovat kuluttajariitalautakunnassa alaa edustavat varsinainen jäsen Ari Huuskonen ja varajäsen Lauri Laakso.

Päivän aikataulu
09.00 – 09.30 aamiainen ja ilmoittautuminen
09.30 – 10.45 Kuinka KRIL toimii ja vinkkejä asioiden käsittelyyn (Lauri & Ari)
10.45 – 11.00 tauko
11.00 – 12.00 Luento I
12.00 – 13.00 lounas
13.00 – 13.50 Luento II
13.50 – 14.00 tauko
14.00 – 15.00 Luento III

Hinta SMALin jäsenille 240€ +alv
Hinta ei-jäsenille 340€ +alv

Ilmoittautuminen TÄÄLLÄ viimeistään 29.10.

Hintaan sisältyy luento, luentomateriaali, aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.

Peruutukset
Kuluton peruutusoikeus 29.10.2019 saakka. Tämän jälkeen peruutuskulut (myös no-show) ovat 100%. Peruuttavan tilalle voi ilmoittaa toisen henkilön.

Koulutuksen minimiosallistujamäärä on saavutettu, joten koulutus toteutetaan.

Suomen matkatoimistoalan liitto – SMAL

2 thoughts on “SMAL kouluttaa: Kuluttajariitojen ratkaisukäytännöt”

  1. Kim sanoo:
    17.10.2019 08:34

    Hei,
    Olisiko tästä mahdollista ostaa videokooste kun ei pääse paikalle?

    Vastaa
    1. Eero Havia sanoo:
      23.10.2019 10:10

      kiitos kysymyksestä! Olemme ohjanneet sen vastattavaksi SMAL/Smalser Oy:lle , joka järjestää KRiL-koulutuksen!
      Terveisin Eero/Matkaviikko

      Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025
  • Tampere-Pirkkalan lentoasemalla suuronnettomuusharjoitus 7.5.2025 7.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus