Aktiivilomat Matka 2005 -messujen erityisteema
Matka-messut valmistautuu 20.-23. tammikuuta pidettävään vuotuiseen matkailun suurkatselmukseen uudistuneella ilmeellä. Sen perusideana on matkakuumeen oireilu eri muodoissaan, positiivisessa mielessä. Messujen uusi slogan on ”Matkakuume. Sitä on taas liikkeellä”. Myös englanninkielinen versio ”Travelbug. Everyone has it” on käytössä. Matka-messujen uuden markkinointi-ilmeen on suunnitellut mainostoimisto Evia Helsinki. Vuosittain vaihtuna teemana on Matka 2005-messuilla aktiivilomat, kun se edellisillä messuilla oli perhelomat.
Myös Suomen Messujen Matka-näyttelytiimissä on tapahtunut verenvaihtoa. Näyttelypäällikkönä toimii nyt Inna-Pirjetta Lahti. Hän on aikaisemmi työskennellyt Muoti-messujen näyttelypäällikkönä sekä Suomen Messujen näyttelytoiminnan tuotekehityspäällikkönä. Inna-Pirjetta Lahden lisäksi Matka-tiimissä on uutena jäsenenä tiedottaja Stana Porvali, joka vastaa markkinoinnista ja mediasuhteista. Tiimissä jatkavat näyttelykoordinaattorit Elisa Honkamaa ja Tanja Salo sekä tekninen neuvoja Mika Olasmaa.
Messujen ajankäytön malli noudattaa totuttua. Ensimmäiset puolitoista päivää (20. ja 21. tammikuuta) on suunnattu matkailun ammattilaisille. Yleisölle Matka-messujen portit avataan koko viikonlopuksi perjantaina 21.1. klo 14.00. Vuoden 2004 Matka-messuilla vieraili yli 73 000 kävijää. (EH)