Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Aurinkomatkat ja Mehiläinen kärjessä – Viking Line ja Eckerö Line Suomen kolmanneksi vastuullisimmat yritykset koronakriisin aikana

Posted on 12.10.202012.10.2020 by Eero Havia

,

Koronakriisin aikana Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa  selvitettiin suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta. Aurinkomatkat sijoittui ykköseksi, terveydenhuoltopalvelujen tuottaja Mehiläinen hopealle ja Viking Line  sekä Eckerö Line arvioitiin samalla pistemäärällä kolmanneksi vastuullisimmiksi yrityksiksi. Matkailun toimijat pärjäsivät  siten mainiosti.

”Turvallisuus ja vastuullisuus ovat meille erittäin tärkeitä asioita, niin asiakkaidemme kuin työntekijöidemme kannalta. Olemme jo pitkään tehneet työtä infektioriskien ja tartuntatautien ehkäisemiseksi, ja pandemian myötä tehostimme toimiamme. Olemme iloisia siitä, että vastuullisuustekomme näkyvät myös asiakkaillemme ja sijoituimme näin korkealle Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa. Kiitos tästä kuuluu tietenkin koko henkilökunnallemme niin punaisilla laivoilla kuin toimistoillamme. Vaikeista ajoista huolimatta olemme onnistuneet yhdessä”, sanoo jaetulle kolmannelle sijalle rankatun Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.

Yksi konkreettinen todiste yrityksen mittavista turvallisuutta lisäävistä toimenpiteistä on Viking Linelle ensimmäisenä varustamona maailmassa myönnetty luokituslaitos Det Norske Veritas Germanischer Lloydin (DNV GL) My Care -menetelmän mukainen verifiointi. Verifiointi koskee yhtiön kaikkia seitsemää alusta sekä toimintoja kuudessa terminaalissa ja vahvistaa Viking Linen kykyä hallita ja ehkäistä infektioriskejä.

Asiakkuusindeksi-tutkimus on julkaistu Suomessa joka vuosi vuodesta 2009 lähtien. Tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta. Tänä vuonna yrityksiä oli mukana 56 ja vastaajina yli 3500 asiakasta, vähintään 116 per yritys.

Lisätietoa tutkimuksesta Asiakasmarkkinointiliitto ry:n verkkosivuilta: https://www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2020-tutkimus-tulokset/

Uusimmat artikkelit

  • Suomenlinnan hoitokunta vastaa julkisuudessa esitettyihin tietoihin: 20.1.2021
  • Finavia käynnistää T2:n lähtö- ja tuloaulojen muutostyöt vuoden etuajassa 19.1.2021
  • Saapuvien matkustajalentojen rajoitukset Iso-Britanniasta, Irlannista ja Etelä-Afrikasta jatkuvat 25.1.2021 asti 19.1.2021
  • Vuosi 2020 ja korona vaimensivat suomalaisen liikennemarkkinan 19.1.2021
  • Toomas Tärk jättää Helin Matkat 15.1.2021

Tuoreimmat kommentit

  • Markus: Matkakaupan markkinoiden new deal koronan jälkeen – keiden käsiin elinkeino päätyy?
  • Markus: Verbaalivoimistelua koronan aikaan
  • Eero Havia: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • Mertsi Lindfors: Lufthansa avasi Frankfurt-Helsinki -yhteyden
  • carlos harri wager: Hotelli Crowne Plaza Helsinki – Hesperia uudistuu kevään 2020 aikana

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2020 Matkaviikko Kustannus